Wszystkie rodzaje zapięć kolczyków – pełny przewodnik
Wszystkie rodzaje zapięć kolczyków – pełny przewodnik
Kolczyki – rodzaje zapięć
Kolczyki są bardzo popularnym elementem biżuterii, który posiada wiele różnych rodzajów zapięć. Każda miłośniczka tego typu ozdób na pewno ma w swojej kolekcji kilka par. Jednak to właśnie rodzaj zapięcia decyduje o funkcjonalności kolczyków. Warto więc poznać różne typy zapięć i zrozumieć ich cechy charakterystyczne. Zapraszamy do bliższego przyjrzenia się tym fascynującym detalom biżuterii.
Zakładanie kolczyka na sztyfcie
Zacznijmy od najpopularniejszego rodzaju zapięcia, czyli sztyftów. Te cienkie druciki przekładane są przez dziurkę w uchu, a następnie zabezpieczane małą zatyczką, zwana motylkiem lub barankiem. Zatyczki mogą być wykonane z tego samego materiału co ozdoba, lub z przeźroczystego tworzywa sztucznego, co sprawia, że są praktycznie niewidoczne. Wśród sztyftów dostępne są różnorodne wzory, takie jak kwiatki, gwiazdki czy serduszka, co sprawia że są one często wybieranym wyborem przez kobiety. Sztyfty zapewniają wygodę noszenia oraz bezpieczeństwo. Są praktycznie bezpieczne, a ryzyko wypadnięcia zatyczki i wypchnięcia kolczyka z ucha jest minimalne. Dlatego też są doskonałym wyborem zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci, jako pierwsze kolczyki.
Zamknięcie w kolczykach krążkach
Duże, okrągłe kolczyki powróciły do łask już jakiś czas temu. Były one bardzo popularne w latach 90. i na początku lat 2000., a teraz znów cieszą się dużym zainteresowaniem. Kolczyki tego typu wymagają specjalnego zapięcia, które zapewni im stabilność i wygodę noszenia. Istnieje wiele różnych rodzajów zapięć stosowanych w kolczykach w kształcie kółka. Czasami kolczyk ma cienki pręcik, który należy przewlec przez dziurkę w uchu i wsunąć w grubszą rurkę. Inny rodzaj zapięcia to sztyft zaciskowy z charakterystycznymi widełkami, które trzymają ozdobę na miejscu. W niektórych modelach można spotkać bardziej kreatywne zapięcie, gdzie część kolczyka delikatnie odgina się, a po założeniu na ucho blokuje w przeciwległej połowie obręczy.